fbpx

Royal Schiphol Group

Destination You 45+

De Vraag

Vragen die horen bij deze fase in je carrière

Royal Schiphol Group merkt dat er steeds meer vraag is naar een ontwikkelprogramma voor de doelgroep 45+ binnen de organisatie. Deze medewerkers hebben vaak diverse rollen vervuld en beschikken over een aanzienlijke hoeveelheid ervaring binnen hun vakgebied. Hoewel ze af en toe buiten hun comfortzone treden, overvalt hen soms het gevoel van ‘been there, done that’. Schiphol gelooft er sterk in dat iedereen talent heeft en wil dan ook alle collega’s binnen de organisatie een passend ontwikkelaanbod bieden. Daarom heeft zij Ludens Talentonwikkeling gevraagd om in co-creatie een programma te ontwikkelen voor medewerkers in de doelgroep 45+ die al geruime tijd bij het bedrijf werken.

Het doel van dit programma is om de medewerkers opnieuw te inspireren en te helpen ontdekken wat werkelijk belangrijk voor hen is, met hernieuwde energie en inspiratie. Het programma beoogt als het ware om een persoonlijke roeping naar voren te brengen en te onderzoeken: Waar gaat – en waar blijft jouw vuurtje van branden? Blijft deze functie jouw toekomst bepalen, of is het wellicht tijd om een ander pad te bewandelen om dat hogere doel te bereiken? Wat heb je nodig om met (nieuwe) energie, inspiratie en innerlijke rust je huidige rol binnen Schiphol te vervullen, hoe zet je je talenten en kwaliteiten hier optimaal bij in?

Beeld: Royal Schiphol Group

DESTINATION YOU 45+

PERSOONLIJK LEIDERSCHAP VOOR IEDEREEN

Het programma is opgezet als (ontwikkel)reis met als doel persoonlijke en professionele ontwikkeling. Met eeuwenoude rituelen waar de natuur een belangrijk element is. En waar ‘outdoor cooking’ en een zangworkshop zorgen voor een stevige basis in de onderlinge connectie en verbinding. Gedurende acht dagen, verspreid over 3 modules, herontdekken de deelnemers eigen als elkaars kwaliteiten.

De eerste drie dagen staan in het teken van drijfveren en waarden, als mede de balans opmaken van de loopbaan. Ze verkennen wat energie geeft in het werk en welke patronen niet meer dienen.

De tweede module van drie dagen staat in het teken van de roeping en persoonlijke missie, waarbij de deelnemers hun levensverhaal delen en onderzoek doen welk effect gedrag en keuzes op de zakelijke als persoonlijke omgeving geeft. Deze dagen staan in het teken van stilte, verdieping en regelmatig buiten zijn.

Gedurende de laatste twee dagen geven de deelnemers vanuit de metafoor van ‘De Tweede Berg’ vorm aan hun missie binnen Schiphol. Ze verkennen bewegingsruimte, maken keuzes over vitaliteit en gaan nieuwe verbindingen aan.

De reis wordt afgesloten met reflectie en coaching. Deelnemers die deelnemen aan Destination You 45+ gaan met nieuwe energie en inspiratie aan het werk!

Beeld: Royal Schiphol Group